تخلیه چاه و انواع آن

با وجود پیشرفتهای فراوان در زمینه بهداشت محیط و آب و فاضلاب و ورود تکنولوژی و صنعت در این زمینه، باز هم شاهد روشهای سنتی در این بخش هستیم. شبکه سراسری فاضلاب بستری مناسب برای دفع و تصفیه ی فاضلابهای خانگی و صنعتی با رعایت نکات بهداشتی میباشد؛ اما در اماکنی که این بستر وجود ندارد به ناچار باید از روش سنتی یعنی حفر  تخلیه چاه و دفع فاضلاب در  تخلیه چاه استفاده کرد.(تخلیه چاه و انواع آن)

اگر چه  تخلیه چاه های فاضلاب هنوز هم استفاده قابل توجه ای در صنعت آب و فاضلاب دارند اما این نوع تخلیه  چاه ها تاثیرات بدی بر محیط زیست گذاشته و باعث آلودگی آبهای زیر زمینی میشوند. همچنین این نوع تخلیه  چاه ها نیازمند توجه و رسیدگی هستند. عدم توجه به تخلیه چاه های فاضلاب باعث بروز حوادث ناگوار میشود.(تخلیه چاه و انواع آن)

تخلیه چاه های فاضلاب بر دو نوع است:

۱-  تخلیه چاه های جذبی

۲-  تخلیه چاه های سپتیک

انتخاب نوع تخلیه چاه به عوامل محیطی بستگی دارد. این عوامل عبارت است از جنس خاک، نوع زمین و سطح آبهای زیر زمینی.(تخلیه چاه و انواع آن)

۱- تخلیه چاه های جذبی

این نوع   چاه همان طور که از نام آن مشخص است) بر مبنای جذب کار میکند. به عبارت دیگر این نوع تخلیه چاه برای کارکرد مناسب باید آب را جذب کند.  برای این که  چاه جذبی آب و فاضلاب را به خوبی جذب کند باید جنس خاک آن، جاذب آب باشد. زمینهای حاوی شن و ماسه و یا خرده سنگ برای  چاه جذبی مناسب هستند. شن و ماسه به خاطر وجود حفرههای ریز بین ذرات آن، آب را به خوبی جذب میکننداغلب مدت طولانی به تخلیه چاه نیاز ندارد(تخلیه چاه و انواع آن)

 

۲-  تخلیه چاه های سپتیک

اگر چه  تخلیه چاه های سپتیک به ظاهر شبیه تخلیه چاه های دیگر نیست بر خلاف  تخلیه چاه های جذبی که آب و فاضلاب را جذب میکند،  تخلیه چاه های سپتیک آب و فاضلاب را در خود نگه میدارد و در زمین نفوذ نمیدهد. مبنای کار  تخلیه چاه سپتیک به این صورت است که آب و فاضلاب وارد این  چاه میشوند و تا زمان معیین یا زمان پر شدن  تخلیه چاه در آن میمانند و سپس توسط تانکر تخلیه چاه و دستگاههای مخصوص از داخل  تخلیه چاه میشوند.(تخلیه چاه و انواع آن)

 

انواع خدمات تخلیه چاه ; ۱- تانکر مکنده و دارای پمپ،۲- انواع پمپهای ساکشن و مکنده،۳- کارگران زبده و با تجربه و بسیاری از وسایل و ابزار نوینی که در تخلیه چاه فاضلاب استفاده می کند میتوان در رده ی شرکت های تخلیه چاه  قرار گیرد. (تخلیه چاه و انواع آن)

تجهیزات مورد نیاز جهت تخلیه چاه :

برای اجرای تخلیه چاه  حداقل وسایل مورد نیاز شامل:(تخلیه چاه و انواع آن)

تانکر تخلیه چاه ده هزار لیتری
پمپ مکنده و پمپ ساکشن تخلیه چاه
پمپ لجن کش تخلیه چاه
انواع ابرازهای مخصوص تخلیه چاه
کارگران زبده و با تجربه

معین سرویس معین سرویس

Comments 0

Leave a Comment