خدمات تخلیه چاه و روش های آن

خدمات تخلیه چاه و روش های آن تنها از فرد متخصص باید خواسته شود.  وقتی چاه فاضلاب پرشده باشد دیگر هیچ کاری برای آن نمیشود کرد و باید کار را به شرکت تخلیه چاه سپرد. کاری که این افراد انجام میدهند به وضوح میتواند به شما بفهماند که این کار آسان نیست و نیاز به تخصص دارد. کار تخلیه چاه پیش از این توسط در قدیم به این صورت بود که فردی را با طناب به داخل چاه میفرستادند و او این کار را انجام میداد.

امروز اما کار با دستگاه های مدرن و روش های جدید انجام میگیرد. تخلیه چاه یک امر اجتناب ناپذیر است و هر چقدر چاه قدیمی تر باشد نیاز بیشتری به تخلیه خواهد داشت. تمام خانه ها برای دفع فضولات خود نیاز به یک خروجی دارند که به شبکه گسترده قاضلاب متصل باشد. اما برخی خانه ها در برخی مناطق هنوز هم از شبکه فاضلاب خانگی استقاده میکنند و با مشکل پرشدن چاه روبه رو هستند.

شبکه فاضلاب شهری یک سیستم پیچیده و مهم دارد و کار تخلیه و دفع فاضلاب را آسان تر میکند. اما هنوز در بسیاری از شهرها از این تکنولوژی برخودار نیستند و مجبورند برای دفع فاضلاب به حفرچاه اقدام کنند. امروز روش های جدید تری برای حفرچاه وجود دارد که یکی از آنها حفرچاه سپتیک است.

نوع چاه حفرشده هرچه که باشد باید در فواصل زمانی معین اقدام به تخلیه آن کرد. نیاز تا زمان تخلیه احتمالی برای چاه را بدانیم تا چاه سالم بماند و مشکلات بعدی به وجود نیاید. در غیر این صورت چاه فرو میریزد و سلامت خانه را به خطر خواهد انداخت.

تخلیه چاه با معین سرویس

تخلیه چاه سپتیک و روش های آن 

برای تخلیه چاه به طور کلی دو روش وجود دارد که بعد از بررسی نوع چاه و حجم آن اقدام به تخلیه صورت میگیرد. این کار با استفاده از ماشین های مخصوص مانند تانکر و پمپ لجن کش یا مکنده و ساکشن انجام میشود. به این ترتیب از پر شدن چاه و ریزش و تخریب آن جلوگیری گردد. بعد از تخلیه چاه مشخص میشود که نیاز به لایروبی وجود دارد یا خیر.

خدمات تخلیه چاه و روش های آن تقریبا به یک شکل است اما هزینه آنها تفاوت دارد. همیشه ابتدا درب چاه باز میشود و شلنگ تانکر داخل چاه میشود و با مکنده آنرا تخلیه میکنند. مواد داخل فاضلاب وارد تانکر میشود و سپس تخلیه میگردد.

یکی از انواع چاه سپتیک است که نسل جدید از چاه می باشد. شکل محفظه آن متفاوت است و از جنس PVC، بتن یا فایبر گلاس ساخته میشود. فاصلاب درون این محفظه وارد میشود و سپس به وسیله باکتری های بی هوازی تجزیه میگردد.

چاه سپتیک انواع مختلفی دارد و به دو نوع یک بخشی و دو بخشی تقسیم میگردد. ساختار چاه به این شکل است که میتوان آنرا به دو بخش تقسیم کرد و در یک بخش آب و در بخش دیگر فاضلاب را جمع آوری نمود.

خالی کردن چاه سپتیک با چاه جذبی متفاوت است و نیاز به به تانکر یا دستگاه ساکشن دارد. تمامی این هزینه ها طبق قیمت مصوب اتحادیه تعیین میشود. مزیت چاه سپتیک این است که بالای ۵۰ سال عمر میکند و هزینه تخلیه چاه زیاد نیست. تصقیه قاضلاب ساده است و کاملا بهداشتی و آسان انجام میگیرد. به راحتی میتوان چاه سپتیک را نصب کرد و در برابر نشت قاصلاب بسیار مقاوم می باشد.

خدمات تخلیه چاه معین سرویس

روش های تخلیه چاه 

برای تخلیه چاه دو روش مرسوم وجود دارد که یکی به وسیله دستگاه است و دیگری با حفر چاه کمکی امکان پذیر می باشد. تخلیه چاه با کمک حفر چاه نیازمند بررسی عمر چاه و عمق آن انجام میگیرد. باید جذب پذیری چاه بررسی شود و در صورت امکان پذیر بودن باید یک چاه دیگر کنار چاه قبلی حفر گردد. بعد از حفر چاه جدید به کمک یک لوله مابعات را از داخل آن به داخل چاه جدید منتقل میکنند.

این روش زمانی کاربرد دارد که چاه اولیه ظرفیت پذیری خود را داشته باشد. حفر چاه جدید زمانی انجام میشود که چاه قبلی نیاز به تحلیه دارد. به این معنی که چاه قدیمی همچنان ظرفیت دارد و زمانی را برای جذب فاضلاب به آن داده میشود.

در چاه جدید فاضلابی وارد نمیشود و تنها در صورتی که چاه اول سرریز کند مایعات داخل چاه جدید خواهد شد. در این روش دیگر نیاز به تخلیه مواد از طریق دستگاه مکنده نیست و دردسر کمتری برای ساکنین ایجاد خواهد کرد.

روش دیگر برای تخلیه چاه استفاده از دستگاه می باشد. در این روش برای تخلیه بعد از بررسی چاه مواد و مایعات را به وسیله پمپ های مکنده و ساکشن بیرون میکشند و در تانکر های مخصوص وارد میکنند. فاصلاب بعد از آن در یک محل امن و مورد تایید شهرداری تخلیه خواهد شد.

خدمات تخلیه چاه و روش های آن بعد از بررسی نوع چاه انجام میگیرد و یک کار ضروری و لازم است. باید این کار توسط نیروی متخصص و ماهر انجام شود و نیاز به ابزارهایی مانند تانکر و پمپ تخلیه دارد. پس از تخلیه در صورت لزوم باید اقدام به لایروبی و پاکسازی چاه بشود. در دستگاه های مدرن البته امکان تخلیه مواد جامد هم به وسیله دستگاه وجود دارد.

خدمات تخلیه چاه

تخلیه چاه تهران 

اگر در هر کجای تهران به خدمات تخلیه چاه نیاز دارید همین حالا با معین سرویس تماس بگیرید. همکاران ما در تمام نقاط تهران آماده پاسخگویی به شما عزیزان و ارائه خدمات لوله بازکنی، تشخیص ترکیدگی لوله و حفرچاه و … به شما می باشند. برای ارتباط با ما کافی است روی لینک مربوط به محل و منطقه خود کلیک کنید.

Comments 0

Leave a Comment