عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه فاضلاب

همه افراد با علل پر شدن چاه فاضلاب و همچنین عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه آشنا نیستند به همین دلیل ما این مقاله را برای این دسته افراد نوشتیم تا با خواندن آن اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند. برای همه پیش آمده است که روزی نیاز به یک شرکت تخلیه چاه داشته باشند اما ندانند که علل پر شدن چاه فاضلاب آن ها چه بوده است. هر چاه فاضلابی پس از مدتی که از عمر آن می گذرد نیاز به تخلیه چاه مداوم دارد گاهی هم پیش آمده است به فکر تعویض آن ها باشیم اما شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که چرا مدت زمان پر شدن چاه فاضلاب مناطق مختلف با یک دیگر متفاوت می باشد؟ در ادامه شما را با این علل آشنا خواهیم کرد پس همراه ما باشید تا بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم.

عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه - معین سرویس

جنس خاک چاه فاضلاب در زمان تخلیه چاه

یکی از عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه جنس خاک چاه فاضلاب می باشد و یکی از علل پر شدن چاه فاضلاب انتخاب نادرست برای حفر چاه می باشد. در زمان حفر چاه باید به قدرت جذب خاک توجه ویژه ای داشت. اگر خاک منطقه ای که در آن چاه فاضلاب را حفر کرده اید قدرت جذب بالایی نداشته باشد، آب به درون خاک نفوذ نمی کند و پس از مدتی چاه فاضلاب شما پر می شود و این باعث می شود چاه فاضلاب شما در مدت زمان کمی نیاز به تخلیه چاه داشته باشد.

اگر بتوانید زمین حفر چاه فاضلاب را به درستی انتخاب کنید زمان پر شدن چاه فاضلبا شما طولانی تر خواهد شد. به جنس خاک توجه ویژه ای داشته باشید، زمین هایی که از جنس شن و ماسه می باشد خاصیت جذب بالایی دارند و به شما این امکان را می دهند تا مدت ها به فکر تخلیه چاه نباشید اما زمین هایی با جنس خاک رس جذب آب بالایی ندارند و شما را به دردسر می اندازند.

عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه - تخلیه چاه تهران

تخلیه چاه به علت وجود مواد زائد درون چاه فاضلاب

محتویات موجود در هر چاه فاضلابی می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه باشد. مواد زائد از جمله پلاستیک، موادغذایی، زوغن، چربی و… می باشند که می توانند سبب پر شدن چاه فاضلاب ساختمان شما شود. این مواد زائد یک لایه ای مقاوم در برابر آب بر روی دیواره های چاه ایجاد می کند و نمی گذارد آب به راحتی بر دیواره ها چاه فاضلاب نفوذ کند و نفود نشدن آب توسط دیوار چاه باعث می شود چاه فاضلاب شما بالا بزند و شما نیاز به تخلیه چاه پیدا کنید. در این صورت نمی توانید بیخیال چاه فاضلاب خود شوید زیرا در صورت بیخیال شدن می تواند ضررهای جانی و مالی برای شما ایجاد کند. به همین علت باید تخلیه چاه را انجام دهید و بعد از آن به فکر لایروبی چاه فاضلاب خود باشید.

عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه - تخلیه چاه

تخلیه چاه زودتر از زمان به علت استفاده زیاد از چاه

یکی از عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه استفاده بیش از حد از چاه می باشد. هر چاه فاضلابی ظرفیت مشخص به خود را دارد و در صورتی که بیش از حد از آن استفاده کنید زمان موردنظر برای تخلیه چاه زودتر پیش می آید. بنابراین با توجه به ظرفیت چاه، تخلیه چاه را به موضع انجام دهید تا مشکلی برای چاه فاضلاب شما پیش نیاید. به این فکر کنید که اگر تخلیه چاه را انجام ندهید باعث ریزش چاه فاضلاب خود می شوید و همچنین از عمر چاه فاضلاب خود کم می کنید. به همین علت تخلیه چاه در زمان مناسب بهترین راه حل برای طول عمر چاه فاضلاب می باشد و به این نکته نیز توجه داشته باشید بهتر است تخلیه چاه را قبل از پر شدن چاه انجام دهید تا آسیبی به چاه فاضلابتان وارد نشود.

ورود آب باران به درون چاه فاضلاب و نیاز فوری به تخلیه چاه

در مناطقی که بارش باران بسیار می باشد پر شدن چاه فاضلاب به سرعت انجام می شود و شما نیاز فوری به تخلیه چاه پیدا خواهید کرد. از عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه ورود آب باران به درون چاه فاضلاب می باشد. زمانی که آب باران وارد چاه فاضلاب شود، چاه فاضلاب شما پیش از موعد پر می شود و شما نیاز فوری به تخلیه چاه پیدا خواهید کرد. به همین در مناطقی که بارش باران فراوان می باشد از چاه مجزا کمک می گیرند تا آب باران در آن حفر شود تا شما نیاز به تخلیه چاه زودتر از موعد نداشته باشید. به همین علت می باشد که در مناطق خشک چاه فاضلاب دیر به دیر پر می شود. این عامل بر منطق نفوذ آب باران به درون لایه های زیر زمینی و عدم کشش ظرفیت خاک برای پذیرش فاضلاب استورا شده است.

عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه - شرکت معین سرویس

تخلیه چاه اصولی را به ما بسپارید

با عوامل تاثیرگذار در تخلیه چاه و همچنین علل پر شدن چاه فاضلاب آشنا شدید و به پاسخ سوال موردنظر خود رسیدید اگر شما هم می خواهید یک تخلیه چاه اصولی داشته باشید می توانید با شرکت معین سرویس در ارتباط باشید. شرکت ما در تمام مناطق تهران فعالیت دارد و به شما این امکان را می دهد در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ایام تعطیل تماس بگیرید تا با نیروهای متخصص و همچنین ابزارهای به روز خود به کمک شما بیاییم. شرکت ما خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی را به شما ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات ما با ما در تماس باشید.

Comments 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شاهین

    2020-03-12 | پاسخ

    وای ساختمون ما قدیمیه همیشه نیاز داریم یکی بیاد برای تخلیه چاه خیلی دردسر داره

  • Leave a Comment