کاربرد فنر برای لوله بازکنی

کاربرد فنر برای لوله بازکنی برای بازکردن راه آب از معمول ترین روشهای بازکردن راه آب است. گرفتگی لوله فاضلاب در منزل با بالا آمدن آب در سینک ظرفشویی یا حمام و … مشخص میشود. وقتی آب در راه فاضلاب پایین نمیرود یعنی چیزی داخل مجرای فاضلاب گیر کرده است و نیاز به خدمات لوله بازکنی دارید.

فنر لوله بازکنی در این راه به کمک شما خواهد آمد و اگر گرفتگی کم باشد خیلی سریع مشکل شما حل میشود. فنر دارای خاصیت ارتجاعی است و در عین حال نازک است. این دو ویژگی باعث میشود فنر به آسانی در لوله حرکت کند و راه آب باز شود. فنر به آسانی وارد لوله میشود و هرچه را که مانع از حرکت آب شده باشد را بیرون میکشد.

پیش از استفاده از لوله باید محل گرفتگی را پیدا کرد و سپس فنر را داخل لوله بیاندازیم. لازم است علت گرفتگی لوله مشخص شود تا بتوان آسان تر برای باز کردن لوله اقدام کرد. اگر راه آب با مو یا جرم گرفته باشد به آسانی باز میشود و مشکل شما حل خواهد شد.

استفاده نادرست از فنر میتواند آسیب زیادی به لوله وارد کند. از این جهت باید حتما از یک متخصص برای لوله بازکنی کمک گرفت. اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید ممکن است لوله ها دچار آسیب شوند و هزینه شما مضاعف خواهد شد. در این صورت نه تنها مشکل حل نمیشود بلکه چند برابر هم خواهد شد.

فنر لوله بازکنی

کارکرد فنر برای لوله بازکنی

کاربرد فنر برای لوله بازکنی به این صورت است که  بعد از یافتن محل گرفتگی ، سر فنر را وارد لوله میکنیم. سر دیگر فنر با دو دست میگیریم و به آرامی حرکت میدهیم تا آلودگی های مجرای آب را به خود بگیرد. بعد از این میتوان فنر را به آرامی از لوله بیرون کشید و از آن خارج کرد. بعد از این مرحله باید آب گرم را داخل لوله بریزیم تا لوله کاملا پاک شود.

فنر لوله بازکنی دو نوع دستی و دستگاه دارد. فنر دستی یک وسیله بسیار ساده است و کار با آن راحت می باشد. اما دستگاه لوله بازکنی مکانیزم پیچیده ای دارد و شرکت خدماتی از آن برای باز کردن لوله در گرفتگی های سخت استفاده میکند. فنر دستگاه هیدرولیکی است و برای رفع گرفتگی سیمان و … میتوان از آن استفاده کرد.

قدرت نفوذ فنر به دلیل وصل شدن به دستگاه زیاد میشود و میتوان به راحتی با ان کار کرد. در زمان کار با دستگاه لوله بازکنی نکات ایمنی مانند دستکش و کلاه ایمنی توسط خدمه شرکت باید رعایت شود. در غیر این صورت ممکن است تلفات زیادی را به لوله ها و افراد وارد کند. باز کردن لوله که با مواد سخت کرفته شده است باید سر مخصوص برای باز کردن لوله استفاده شود.

برای کار با دستگاه لوله بازکنی در زمان روشن بودن باید حتما از دستکش و عینک ایمنی استفاده کرد. در محل هایی که کف ساختمان از سنگ گران قیمت است باید دقت بیشتری کرد. حرکت دستگاه میتواند به سنگ ها و کف اسیب زیادی وارد کند. بعد از استفاده از دستگاه لوله بازکنی هم باید راه اب را با آب گرم شست تا جرم کاملا پاک شود و کثیفی خارج گردد.

کاربرد فنر برای لوله بازکنی

مزایای استفاده از فنر لوله بازکنی  

کاربرد فنر برای لوله بازکنی بسیار زیاد است و مهمترین آن این است که جایگزین خوبی برای انواع محلول های شیمیایی می باشد. استفاده از مواد و محلول های شمیایی میتواند اسیب زیادی را به لوله ها وارد کند و برای سیستم تنفسی شما هم ضرر زیادی دارد اما کار با فنر خطرات این چنینی ندارد . بسیار موثرتر هم خواهد بود.

استفاده از محلول های شیمیایی برای لوله بازکنی به مرور جداره های لوله را ازبین میبرد و آسیب زیادی را به سیستم لوله کشی ساختمان وارد خواهد کرد. گرفتگی لوله فاصلاب از مشکلات عمده خانواده ها است اما در صورت رعایت کردن چند نکته میتوان از این مسئله جلوگیری کرد.

یکی از مهمترین قسمت ها در خانه که بیشترین مشکل گرفتگی لوله در آن به وجود می آید آشپزخانه است. معمولا چربی ها، مانده های مواد غذایی و روغن میتواند به آسانی راه لوله را بگیرد و به جداره لوله بچسبد. به مرور این مواد راه آب را میگیرند و لوله دچار گرفتگی خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل همیشه برای شستن ظرف ها از آب گرم استفاده کنید و یا راه آب را با سبد ببندید.

هر چند وقت یکبار بهتر است راه آب را با آب گرم بشویید تا چربی ها از جداره لوله پاک شود. آب جوش این قدرت را دارد که روغن ها را به خوبی از دیواره لوله پاک کند و راه آب همیشه باز میماند. علاوه بر این گذاشتن سبد مانع از داخل شدن مواد غدایی به داخل لوله میشود و کمتر نیاز به خدمات لوله بازکنی خواهید داشت.

تخلیه چاه تضمینی معین سرویس

لوله بازکنی مطمئن و ارازن با معین سرویس 

مشکل گرفتگی لوله فاضلاب خیلی شایع است و همیشه با بوی بد همراه میشود. شاید اولین راه حل همیشه استفاده از محلول لوله بازکنی باشد اما این بهترین راه نیست و به مرور لوله کشی ساختمان را تخریب خواهد کرد. بهترین راه این است که از شرکت های متخصص خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه کمک بگیرید و برای همیشه این مشک را حل کنید. شرکت معین سرویس در تهران به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در هر کجای تهران که هستید میتوانید از ما کمک بخواهید.

Comments 0

Leave a Comment